نکاتی برای عکاسی از پشت شیشه

عکاسی از پشت شیشه

آیا شما در هنگام عکاسی از باغ وحش‌های محلی یا موزه‌ها با درخشندگی زیاد و یا انعکاس مزاحم در شیشه مشکل دارید؟ خیلی وقت‌ها حتی در خانه نیز ممکن است موقع عکاسی از پشت پنجره با مشکل انعکاس‌های نوری شدید مواجه شده باشید. این مشکل یک مساله عمومی است که خوشبختانه راه حل دارد. در اینجا قسمت داریم نکاتی را برای عکاسی از پشت شیشه به شما آموزش دهیم.

۱) راه اشتباه

هنگامی که شما با فاصله از شیشه عکاسی می کنید، لکه و چرک کاملاً قابل مشاهده است. پس تا جایی که می توانید به سطح شیشه نزدیک شوید. سعی کنید تا حد امکان نسبت به سطح شیشه کاملاً مستقیم و عمود بر سطح آن باشید. هنگامی که نسبت به شیشه زاویه داشته باشید انعکاس شدیدتر می شود.

نکاتی برای عکاسی از پشت شیشه

۲) موازی عکس بگیرید

قسمت جلوی هود لنز خود را بر روی شیشه تکیه دهید و تا حد امکان انتهای دوربین را نسبت به سطح شیشه موازی بگیرید. عکس را بسیار با دقت بگیرید، مخصوصاً اگر حیوان دقیقاً جلوی شما نباشد.

 نکاتی برای عکاسی از پشت شیشه

۳) برای لنز سایه ایجاد کنید

یک راه حل دیگر این است که یک تکه پارچه تیره جلوی لنز ببندید. در این حالت هم بایستی تا حد امکان به شیشه نزدیک باشید. اما پارچه انعکاس را در حالت زاویه دار به حداقل می رساند و در هنگامی که نمی توانیم مستقیم عکاسی کنیم این پارچه کمک می کند که بتوانیم زاویه دار عکاسی کنیم.

در واقع شما با ایجاد سایه بر روی شیشه و عمود کردن لنز بر سطح شیشه، می‌توانید تا حد زیادی مشکل انعکاس‌های مزاحم را وقع عکاسی از پشت شیشه برطرف کنید.

نکاتی برای عکاسی از پشت شیشه - ایجاد سایه

امیدواریم مطالعه مقاله نکاتی برای عکاسی از پشت شیشه برای شما آموزنده بوده باشد. خوشحال می شویم که نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید.

مترجم : حامد ربانی

مشاهده مقاله
نورسنجی در دوربین

منبع: www.digitalcameraworld.com

برچسب‌ها:
کاتوزی

نوشته‌های مرتبط

قوانین ارسال دیدگاه

  • دیدگاه های فینگلیش و نامرتبط به مطلب تایید نخواهند شد. لطفاً از درج دیدگاه های تکراری پرهیز نمایید.
دیدگاه‌ها

*
*

پشتیبانی