آموزش ایجاد کره‌های نورانی در عکس

نوردهی طولانی- نقاشی با نور

در این مقاله و فیلم آموزش عکاسی، قصد داریم تکنیکی را به شما آموزش دهیم که با کمک آن بتوانید کره‌های نورانی در عکس ایجاد کنید؛ کره‌هایی که می‌توانند حسی ماورایی و جادویی به عکس شما ببخشند. شما می‌توانید این کره‌های نورانی را در هر منظره‌ یا هر آب و هوایی ایجاد کنید. در واقع ساخت این کره‌های نورانی به مانند نقاشی با نور و ثبت رد ستارگان، یکی دیگر از تکنیک‌ها و ترفندهای عکاسی در شب یا نور کم به‌حساب می‌آید. پس برای انجام این کار ما به شما مطالعه مقاله آموزش ایجاد کره‌های نورانی در عکس را توصیه می کنیم.

[irp posts=”419″ name=”آموزش عکاسی از رد ستارگان”]

بنابراین برای انجام این تکنیک، به یک سری تجهیزات نیاز دارید. این پروژه بودجه زیادی نمی‌خواهد. علاوه بر دوربین و سه‌پایه به یک تعداد چراغ کوچک و اندکی سیم نیاز خواهید داشت. در واقع شما با همان تجهیزات داخل کیف دوربین‌تان می‌توانید از پس این پروژه بربیائید. تکنیک ساخت این کره‌های نورانی خیلی پیچیده نیست و با اندکی تمرین می‌توانید عکسی شبیه این را به سادگی بگیرید.

بعد از گرفتن چند عکس آزمایشی، متوجه شدیم که مشکل اصلی نه گرفتن عکس بلکه ایجاد خود کره‌های نورانی است. مساله مهم انتخاب نقطه‌ای موازی با زمین است تا بتوانید نورهای‌تان را حول آن بچرخانید. وقتی در محل عکاسی حرکت می‌کنید، دایره‌هایی که با نور درست می‌کنید ممکن است در زوایای مختلفی با دوربین قرار گیرند و این مساله باعث می‌شود که شکل کروی درست ایجاد نشود.

 

 

تجهیزات مورنیاز:

۱- سه پایه محکم

برای ثبت حرکت نور، باید از نوردهی طولانی استفاده شود و همین مساله باعث می‌شود تا به سه‌پایه نیاز پیدا کنیم. فراموش نکنید که در این تکنیک عکاسی، تنها چیزی که در صحنه حرکت می‌کند، شما و آن چراغ‌ها خواهید بود.

آموزش ایجاد کره‌های نورانی در عکس - تجهیزات

۲- چراغ‌های پورتابل

نیازی به خرید نورهای گران‌قیمت نیست ولی نورهایی که استفاده می‌کنید باید آن‌قدر قوی باشند که در اثر چرخانده شدن نسوزند. علاوه بر این، باید نورهایی باشند که بتوانید به‌راحتی و بدون دردسر جابه‌جای‌شان کنید.

۳- لباس سیاه

لباس یکدست تیره بپوشید حتی کفش‌های‌تان هم سیاه باشد. هر رنگی از این روشن‌تر در عکس نهایی خود را نشان می‌دهد. لباس سفید برای این پروژه صد در صد قدغن است.

۴- تراز بودن

اگر سطحی که در آن عکاسی می‌کنید، پستی بلندی دارد، کره‌های نوری در عکس‌تان بالا پائین ثبت می‌شود که باعث خراب شدن عکس خواهد شد. بنابراین، حدالامکان سطحی صاف و هموار پیدا کنید.

مهارت‌های کلیدی: آماده‌سازی نورها

ما این چراغ‌های کوچک و سبک را با قیمت خیلی ناچیز یک دلار خریداری کردیم و شما هم می‌توانید چراغ‌هایی مثل این‌ها را با قیمتی اندک تهیه کنید. البته این چراغ‌ها را همین جوری نمی‌توانیم مستقیم استفاده کنیم، چون در این حالت فاصله بین لامپ‌ها زیاد است.

نقاشی با نور - تجهیزات

با یک نوار کشی تعدادی از چراغ‌ها را در انتهای سیم جمع کنید، سپس لامپ‌های باقی‌مانده را با یک چسب بپوشانید تا نورشان به بیرون درز نکند. حالا شما مجموعه‌ای از چراغ‌های روشن را در ته سیم دارید که شکل کره را ایجاد می‌کنند.

نقاشی با نور - ریسه های نوری

آموزش گام به گام ساخت کره‌های نورانی

۱- منتظر تاریک شدن هوا بمانید

چون نور این چراغ‌ها در روز دیده نمی‌شود، این پروژه را باید هنگام غروب آفتاب انجام دهید. علاوه بر این، شما به نوردهی طولانی نیاز دارید و نور روز کار شما را سخت می‌کند. یادتان باشد که نور این چراغ‌ها فقط فضای اطراف‌شان را روشن می‎‌کند و همین درخشش اندک، ردی از نور را برجا می‌گذارد که شکل یک کره نوری معلق در هوا را تشکیل خواهد داد.

نقاشی با نور - عکاسی در شب

۲- تراز بودن را حفظ کنید

خیلی از عکاسان از این نکته کلیدی غافل می‌شوند؛ مساله‌ای که می‌تواند موقع عکاسی برای ما حسابی دردسرساز شود. درست کردن این کره‌های نورانی قلق دارد مخصوصا اگر روی یک زمین ناهموار کار کنید. به همین خاطر بهتر است ابتدا روی یک سطح هموار چندبار تمرین کنید.

آموزش ایجاد کره‌های نورانی در عکس

۳- سیم را تقویت کنید

اگر مثل ما، از این نورهای ارزان‌ قیمت LED خریداری کنید، متوجه می‌شوید که رشته نگه‌دارنده این چراغ‌ها ضعیف بوده و مستعد پاره شدن است. برای افزایش مقاومت سیم، یک سیم ضخیم‌تر را با چسب به آن بچسبانید. برای این کار می‌توانید از یک سیم USB کهنه استفاده کنید.

LED

۴- با سرعت‌های مختلف امتحان کنید

سرعت شاتر مهم‌ترین تنظیم دوربین برای خلق این کره‌های نورانی است. نوردهی باید این‌قدر طولانی باشد که کره به‌صورت کامل ثبت شود؛ برای این عکس متوجه شدیم که اگر چراغ‌ها را سریع بچرخانیم، ۲۵ ثانیه زمان مناسبی خواهد بود البته شما باید با گرفتن چند عکس آزمایشی، زمان مناسب را به‌دست آورید.

آموزش ایجاد کره‌های نورانی در عکس

۵- تنظیم دیافراگم

بعد از تنظیم سرعت شاتر، دیافراگم را آن‌قدر تغییر دهید تا شاخص نورسنج در درجه ۱/۳- قرار گیرد (عکس شما باید تیره‌تر از آن‌چیزی باشد که نورسنج نشان می‌دهد). با ایزوی ۱۰۰ یک عکس امتحانی بگیرید. اگر عکس بیش از اندازه روشن شد، دیافراگم را ببندید و چنانچه عکس خیلی تاریک شد، دیافراگم را باز کنید یا ایزو را بالا ببرید.

تنظیم دیافراگم

۶- چراغ‌ها را بچرخانید

سلف‌ تایمر دوربین را بر روی ۲۰ ثانیه تنظیم کنید؛ شاتر را بزنید و به محلی بروید که قرار است کره‌های نورانی را ایجاد کنید. شروع کنید به چرخاندن نورها و خیلی آهسته بر محور یک نقطه فرضی بر روی زمین سعی کنید یک دایره رسم کنید.

سلف‌ تایمر

این تکنیک عکاسی نیز به مانند دیگر تکنیک‌های عکاسی در شب و نور کم از جمله نقاشی با نور، نیازمند تسلط بر مبانی نوردهی، فوکوس و نحوه نوردهی طولانی است. با رعایت این نکات پایه، یک رشته چراغ کوچک، یک سه‌پایه و اندکی صبر و حوصله می‌توانید جلوه‌های بدیعی در عکس‌تان پدید آورید.

[irp posts=”413″ name=”آموزش تکنیک پیشرفته نقاشی با نور”]

منبع: +

کاتوزی

نوشته‌های مرتبط

قوانین ارسال دیدگاه

  • دیدگاه های فینگلیش و نامرتبط به مطلب تایید نخواهند شد. لطفاً از درج دیدگاه های تکراری پرهیز نمایید.
دیدگاه‌ها

*
*

پشتیبانی