معرفی دوربین جدید نیکون D810

نیکون D810

شرکت نیکون قصد دارد تا کمتر از یک ماه دیگر دوربین ۳۶ مگاپیکسلی D810 را روانه ی بازار کند که با کیفیت ترین دوربین تاریخ این شرکت تا به حال محسوب می شود. تاریخ عرضه این دوربین به بازار ۱۷ جولای ۲۰۱۴ اعلام شده است. از جمله ویژگی های اصلی دوربین D810، سنسور FX CMOS 36 مگاپیکسلی آن محسوب می شود. از این گذشته دامنه ی حساسیت این دوربین که از ایزوی ۶۴ آغاز شده و تا ۱۲۸۰۰ ادامه می یابد و تا ۵۱۲۰۰ نیز قابل افزایش است، از جمله ی دیگر ویژگی های بارز این دوربین به شمار می رود.

بیشتر بدانید:        [irp posts=”1513″ name=”نقاط فوکوس در سیستم اتوفوکوس دوربین”]

معرفی دوربین جدید نیکون D810

برخی ویژگی های دوربین D810  با دوربین های قبلی نیکون مانند D4s مشترک است که به عنوان بارزترین نمونه می توان به  پردازشگر EXPEED 4 اشاره کرد که به دوربین امکان ایجاد تصاویری با کیفیت و جزئیات بیشتر، وضوح و عمق بهتر، وایت بالانس خودکار دقیق تر، عکاسی متوالی سریع تر و هم چنین مصرف باتری کمتر را می دهد.

مطالعه بیشتر:   [irp posts=”320″ name=”دوربین D3300 نیکون به بازار آمد”]

دو قابلیت عکاسی متوالی سریع تر و سیستم فوکوس خودکار ۵۱ نقطه ای نیز از جمله ویژگی های مشترک این دروبین با دوربین D4s می باشد که به عکاس اجازه می دهد تا ۵ فریم در ثانیه با کیفیت حداکثری و یا ۷ فریم در ثانیه با کیفیت ۱۵ مگاپیکسلی عکاسی کند. علاوه بر این گزینه دیگری نیز وجود دارد که به عکاس اجازه می دهد تا با سرعت شش فریم در ثانیه و با کیفیتی ۲۵ مگاپیسکلی عکاسی نماید.

 معرفی دوربین جدید نیکون D810

علاوه بر این، در این دوربین قابلیت جدیدی به نام حالت فوکوس خودکار منطقه ای (Group Area AF) تعبیه شده است که به عکاس اجازه می دهد در هنگام عکاسی، سوژه را بهتر از پس زمینه جدا کند. علاوه بر این به علت مکانیزم جدید شاتر و آینه ای که در این دوربین به کار رفته، لرزشی که در اثر حرکت آینه ایجاد می شود کاهش پیدا کرده است. هم چنین در این دوربین برای افزایش سرعت کار، فرمت جدیدی به نام S اضافه شده است که فایل هایی NEF غیرفشرده ی ۱۲ بیتی ایجاد می کند.

ویژگی های دوربین جدید نیکون D810

تصویربرداری با D810

در معرفی دوربین نیکون D810 باید گفت که این دوربین دارای قابلیت تصویربرداری Full HD با سرعت فریم ۵۰p/60p ودر اندازه و قاب های FX و DX می باشد. همچنین از قابلیت های جدید این دوربین این است که شما می توانید در هنگام تصویربرداری حساسیت دروبین را کاملا تحت کنترل داشته باشید. استفاده از یک ورودی میکروفون استریو باعث کاهش صدای و هوا و باد در هنگام تصویربرداری می شود. هم چنین با استفاده از گزینه ی زبرا (Zebra) می توانید در هنگام تصویربرداری نواحی بیش از حد روشن را تشخیص دهید.

مشخصات دوربین جدید نیکون D810

بدنه‌ی نیکون D810

به گفته شرکت نیکون برای خوش دست تر شدن دوربین D810، در بدنه آن تغییراتی صورت گرفته است که از آن جمله می توان به طراحی مجدد قسمت گریپ دروبین اشاره کرد. بر خلاف دوربین D800 در این دوربین یک دکمه چرخشی برای تنظیم حالت نورسنجی نیز تعبیه شده است.

بیشتر بدانید:      [irp posts=”404″ name=”رزولوشن در عکاسی دیجیتال”]

در پشت دوربین نیز یک صفحه نمایش ۱۲۲۹ نقطه ای، ۳٫۲ اینچی ضدرفله وجود دارد که به شما امکان می دهد که هنگام بازبینی تصاویر در مورد درستی وایت بالانس، رنگ و روشنایی تصویر بهتر تصمیم گیری کنید. این دوربین هم چنین از قابلیت نمایش زنده یا همان live view نیز برخودار است. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به برخی از ویژگی ها و قابلیت های اصلی و مهم این دوربین:

  • سنسور ۳۶ مگاپیکسلی جدید

  • حساسیت (ایزو) با دامنه ی ۱۲۸۰۰-۶۴ و قابل افرایش تا ۵۱۲۰۰

  • قابیلت ثبت ۷ فریم در ثانیه

  • پردازشگر EXPEED 4

  • سیستم فوکوس خودکار ۵۱ نقطه ای، قابل کاهش به ۹ و ۲۱ نقطه

  • قابلیت تصویربرداری Full HD (1080p) در دو فرمت FX و DX

  • سرعت شاتر ۸۰۰۰/۱ تا ۳۰ ثانیه با عمر مفید ۲۰۰ هزار تصویر، سرعت همزمانی شاتر و فلاش: ۲۵۰/۱ ثانیه

  • باتری لیتیوم-یونی با قابلیت ثبت ۱۲۰۰ تصویر در هر بار شارژ

  • دارای دو جای کارت حافظه برای کارت های حافظه CF  و SD

  • بدنه ی ضد گردوخاک

  • اتصال باسیم و بی سیم: قابلیت پشتبانی LAN بی سیم.

اخبار مرتبط:       [irp posts=”324″ name=”معرفی دوربین Canon G1 X Mark II”]

کاتوزی

نوشته‌های مرتبط

قوانین ارسال دیدگاه

  • دیدگاه های فینگلیش و نامرتبط به مطلب تایید نخواهند شد. لطفاً از درج دیدگاه های تکراری پرهیز نمایید.
دیدگاه‌ها

*
*

پشتیبانی