عکاسی از نوزادان: ۱۰ نکته طلایی 

عکاسی از نوزادان 10 نکته طلایی

عکاسی از نوزادان در عین چالش برانگیز بودن می تواند تجربه بسیار خوشایندی هم قلمداد شود. در این مقاله خانم کارن ولتشایر، چگونگی یک عکاسی عالی از نوزاد را شرح می‌دهد.

عکاسی از نوزادان

به تازگی عکاسی از نوزادان و کودکان طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است. در حالیکه اغلب والدین عادت به گرفتن عکس های آنی با دوربین گوشی موبایل دارند، یکی از بهترین روش ها برای گرفتن پرتره های بیادماندنی، این است ک بتوانیم از نوزادان در خانه عکس هایی بگیریم که انگار در یک استودیوی حرفه ای گرفته شده اند.

در این مجموعه ۱۰ نکته ای ،خانم کارن،عکاس حرفه ای، به همراه خانم هیتر برودهرست، عکاس آماتور، نحوه عکاسی از نوزادان را به خواندگان ما آموزش خواهند داد؛ عکس‌هایی که هر پدر و مادری حاضر است با کمال میل آن را به دیوار خانه اش بزند.

نکات طلایی برای عکاسی از نوزادان

 ۱- از حالت تنظیمات دستی استفاده کنید

 توصیه خانم کارن ولتشایر به عکاسان این است: “به علت استفاده از نور مکمل به دستیارم توصیه کردم که دوربین را در حالت تنظیمات دستی قرار دهد، سرعت سینک فلاش در دوربین من ۱/۶۰ ثانیه است، پس این سریع ترین سرعت شاتری بود که می توانستم انتخاب کنم. از طرفی چون علاقه ای به گرفتن عکس هایی با عمق میدان خیلی کم ندارم، دیافراگم را در مقدار f/4 تنظیم کردیم و ایزو نیز روی ۱۰۰ قرار داشت.”

۲- از نورهای استودیویی استفاده کنید

شاید خیلی‌ها از اینکه برای عکاسی از نوزادان از فلاش استودیویی استفاده کنیم، تعجب کنند. چون معمولاً گفته شده است که موقع عکاسی از کودکان نباید از فلاش استفاده کرد. اما همان‌طور که کارن ولتشایر می‌گوید، این حرف بی اساس است. معمولاً به این علت که نوزادان بینی بسیار کوچکی دارند، ایجاد یک الگوی نورپردازی سخت به نظر می رسد، اما نور داخل چشم بسیار بزرگ و زیبایی ایجاد می کند. مادر عاشق چشم های باز بچه که اطراف را نگاه می‌کند، می‌شود.

عکاسی از نوازد

۳- آمادگی قبلی کلیدی ترین نکته است

 کلید ماجرا در آمادگی نهفته است، داشتن یک روال کاری برنامه ریزی شده به شما کمک می کند بتوانید به راحتی نوزاد را از موقعیتی به موقعیت دیگر انتقال دهید. از آماده بودن دوربین ها وکارت های حافظه مطمئن باشید و توجه کنید که پایه ها، کلاه ها و پتو ها در دسترس باشند.

نکته مهم دیگر خونسرد و آرام بودن شما در حین فرآیند عکاسی است تا نوزاد در کنار شما احساس آرامش و راحتی داشته باشد، از طرفی اعتماد به نفس بودن شما برای والدین هم حائز اهمیت است.

تنظیمات و تدارکات صحنه

بدن نوزادان قابلیت تطبیق دمای آنچنانی ندارد. بنابراین دمای اتاق را بین ۲۲ تا ۲۴ درجه سانتیگراد نگه دارید. از گرم بودن پتو ها و قنداق ها اطمینان حاصل کنید. زیرا هرگونه تغییرات دمایی موجب پریدن نوزاد از خواب خواهد شد.

۴- ابزارهای حرفه ای برای عکاسی از نوزادان

کارن ولتشایر با استفاده از دوربین کانن مدل  EOS 5D Mark IV فول فریم که یکی از انتخاب های عکاسان حرفه ایست عکاسی می کند. او اغلب در کنار دوربین از لنز ۷۰-۲۴ میلیمتر با اف ۲/۸ استفاده میکند، اما به دلیل اینکه در این جلسه عکاسی لنزها به جهت تعمیر در استودیو نبودند کارن ناچار به استفاده از لنز EF 24-105mm f/4 L IS USM شد.

EOS 5D Mark IV

۵- قبل از شروع کار، نورسنجی کنید

 اگر از نور کمکی استفاده می‌کنید، شما ملزم به استفاده از نورسنج هستید. پس بهتر است پیش از حضور نوزاد، آماده سازی های لازم مثل نورسنجی را انجام دهید، تجهیزات و صحنه عکاسی را آماده کنید و قبل از قرار دادن نوزاد در محل عکاسی نور را اندازه بگیرید. درصورتیکه به نورسنج دسترسی ندارید، می توانید از نورسنج خود دوربین استفاده کنید و نوردهی را تنظیم کنید.

نورسنج

۶- فوکوس را حفظ کنید

کارن ولتشایر در این رابطه می‌گوید: ” من از سیستم اتوفوکوس تک نقطه ای استفاده می‌کنم. کار کردن با فوکوس اتوماتیک در اف ۴ آسان‌تر از موقعی است با  اف ۱/۸ عکاسی می کنید. ولی استفاده از اتوفوکوس تک نقطه ای امکان کنترل بهتری در عکاسی نوزادان فراهم می کند، سعی کنید همیشه روی چشم ها فوکوس کنید.”

فوکوس صحیح

بیشتر بدانید:       [irp posts=”75″ name=”اتوفوکوس در دوربین های دیجیتال”]

۷- نور صحیح

کارن ولتشایر اکثراً ترجیح می‌دهد که از ترکیب تجهیزات پروفوتو (Profoto) و بونز استفاده کند. برای عکاسی از لوازم صحنه و پس زمینه، تجهیزات نورپردازی شامل یک سافت باکس پروفوتو هشت وجهی مدل RFI 4ft به همراه یک جمینی بونز مدل GM 250R  است. برای عکاسی روی کوسن یک سافت باکس ۸ وجهی نسبتا کوچک پروفوتو از نوع RFI 3ft و جمینی بونز GM200RX مورد نیاز است.

نورپردازی نوزاد

۸- اول ایمنی، بعد عکاسی

 جهت اطمینان از اینکه نوزاد در امنیت قرار دارد از پدر یا مادر بخواهید درصورت نیاز به عنوان کمک کننده در صحنه حاضر باشند. مهربان باشید و هرگز نوزاد را به اجبار در محلی که احساس راحتی نمی‌کند قرار ندهید. برای اینکه نوزاد در طول عکاسی راضی به نظر برسد نباید گرسنه باشد، برخی نوزادان نیاز به خوردن شیر راس هر ۲۰ دقیقه دارند. درحالی که بعضی از آنها می‌توانند ساعت‌ها بدون غذا سپری کنند. کارن در این رابطه می‌گوید: “حین عکاسی، من از والدین میخواهم که کمی بیشتر از حد معمول به نوزادان غذا بدهند”.

نورپردازی نوزاد

۹- تدارکات و پس زمینه

داشتن یک پس زمینه عالی ضروری است. کارن سایت WWW.Babyprobshop.co.uk را برای ابزار، پارچه و پس زمینه ها پیشنهاد می دهد و در این رابطه می‌گوید: “من تصاویر را گرفتم، فایل را ارسال کردم و آنها، این پس‌زمینه‌ها را برایم چاپ کردند و حالا کلی فضای متفاوت برای عکاسی کردن دارم. این طرح ها روی پلی فابریک ضد آب چاپ شده اند که چروک نمی شوند و ردی روی آنها به جا نمی ماند، از طرفی هم دارای سطح غیر لغزنده ای هستند.”

پس زمینه در عکاسی

۱۰- ولوم صدا را بالا ببرید!

 کارن پیشنهاد می کند، برای اینکه نوزاد بیدار نشود، هرگز سعی نکنید روی پنچه پا راه بروید، برعکس، سر و صدا به ثابت ماندن نوزاد در جایش کمک می‌کند. علاوه بر روشن کرد رادیو می‌توانید یک برنامه نویز سفید برای گوشی همراه خود دانلود کنید. اپلیکیشن نویز سفید TMsoft را از اپ استور دانلود کنید و نگران قطع شدن آن حین عکاسی نباشید، به این دلیل که این برنامه زمان بندی ندارد و خاموش نمی‌شود.

مطالعه بیشتر:           [irp posts=”418″ name=”عکاسی از نوزادان؛ چالشی لذت‌ بخش”]

گالری عکس های نوزاد:

عکاسی از نوزاد

 به دلیل اینکه یکنواختی نور با ابعاد سافت باکس ارتباط مستقیم دارد، از تجهیزات نورپردازی سایز بزرگ استفاده کردیم.

عکاسی نوزاد

 یکی از آسان ترین ژست ها حالت دراز کشیده به پهلو است که مورد استقبال بچه ها قرار می گیرد.

عکاسی از نوزادان

رنگ های تند می تواند انرژی بخش باشند، به همین علت ما گل ها را با پتو ست کردیم.

عکاسی از نوزادان

در ابتدا من کاملاً عمود نسبت به کودک عکاسی می‌کردم، اما مکان را تغییر دادم و این عکس را گرفتم.

مطالعه بیشتر:         [irp posts=”428″ name=”ترکیب بندی در عکاسی پرتره”]

منبع: https://www.digitalcameraworld.com/tutorials/newborn-photography-tips

هادی آذری

نوشته‌های مرتبط

قوانین ارسال دیدگاه

  • دیدگاه های فینگلیش و نامرتبط به مطلب تایید نخواهند شد. لطفاً از درج دیدگاه های تکراری پرهیز نمایید.
دیدگاه‌ها

*
*

پشتیبانی