پرتره در شب و نور کم

پرتره در شب و نور کم

برای ثبت بهترین عکس‌های پرتره بخصوص در شرایط نور کم یا عکاسی در محیط باز و در طول شب، استفاده از فلاش یا اسپیدلایت (speedlite) یک راه اجتناب ناپذیر است. مطالبی که در این مقاله ارائه می‌شود شامل چگونگی فوکوس در نور کم، حذف نورهای مزاحم و ناخواسته و استفاده از نورهای خیابانی برای عکاسی هر چه بهتر در پس زمینه ای از نورهای بوکه (bokeh effect) می‌باشد. ما به شما خواندن مقاله “پرتره در شب و نور کم” را توصیه می‌کنیم.

بیشتر بدانید:         [irp posts=”410″ name=”مقایسه حالت های نورسنجی A-TTL و E-TTL و E-TTL II در فلاش های کانن”]

۱- فوکوس اتوماتیک

با استفاده از لامپ کمکی اتوفوکوس دوربین و از طریق شعاع های نوری ایجاد شده توسط این لامپ بر روی سوژه موردنظرتان، امکان فوکوس اتوماتیک در شرایط کم نور برای عکاس فراهم می‌شود، البته حق عکاس برای استفاده از تنظیمات دستی دوربین محفوظ است. اما باید در نظر داشته باشید که فوکوس اتوماتیک اغلب سریع تر و قابل اعتماد تر است.

پرتره در شب و نور کم

بیشتر بدانید:       [irp posts=”75″ name=”اتوفوکوس در دوربین های دیجیتال”]

۲- تنظیمات در شرایط کم نور

در هنگام عکاسیی پرتره در شب و نور کم، استفاده از دیافراگم باز، مثل دیافراگم ۲٫۸ برای به حداکثر رساندن نور ورودی به سنسور تصویر ضروری است، درست مثل کاری که ایزوهای بالا انجام می‌دهند. البته اگر از یک فلاش اکسترنال بصورت جدا از دوربین ( off-camera) استفاده می‌کنید نیازی به دست بردن در تنظیمات دوربین نخواهید داشت.دیافراگم ۵٫۶، سرعت شاتر ۲۰۰/۱ ثانیه و ایزوی ۲۰۰ شرایط خوبی برای شروع کارتان خواهد بود.

پرتره در شب و نور کم

۳- اضافه کردن مقادیری از نور

پرتره در شب و نور کم

استفاده از تنظیمات ذکر شده در نهایت منجر به ثبت عکسی تیره با نوری کم مثل عکس بالا خواهد شد. با این حال، استفاده از یک فلاش اسپیدلایت که بر روی دوربین قرار ندارد، به معنی حذف نورهای فرعی (غیر ضروری) و نامطلوب و اضافه شدن نور قدرتمند و قابل کنترل فلاش است. با چنین نوری، عکس شبیه عکس پائین خواهید داشت.

پرتره در شب و نور کم

۴- نورها رو تریگر کنید

ما از یک تریگر رادیویی wr-r10 برای ارتباط با اسپیدلایت استفاده کردیم تا فلاش را از راه دور تخلیه کنیم، اما در سیستم‌های قدیمی‌تر به راحتی می‌توان از کنترل کننده مادون قرمز su-800 برای ارتباط بین دوربین قدیمی و اسپیدلایت استفاده کرد.

nikon wr-r10

۵- زمانی برای تغییر!

با قرار دادن یک سافت باکس بر روی اسپیدلایت، قادر خواهید بود نور را به صورت قابل ملاحظه‌ای نرم تر کنید تا توانایی ایجاد سایه های ملایم دلپذیری بر روی چهره مدل داشته باشید. هم‌چنین با اضافه کردن یک توری لانه زنبوری به سافت باکس می‌توانیم نور را به سمت مدل هدایت کنیم و مانع از پخش شدن نور به اطراف سوژه شویم.

پرتره در شب و نور کم

پرتره در شب و نور کم

بیشتر بدانید:       [irp posts=”4287″ name=”اصول عکاسی با فلاش”]

۶- افزودن رنگ

ما از فیلترهای بنفش و سبز که پشت سر مدل قرار گرفته بودند برای روشن کردن زمینه موها استفاده کردیم. یک اسپیدلایت بدون فیلتر که سافت باکس بر روی آن قرار داشت را در سمت چپ دوربین قرار دادیم؛ این کار باعث شد تا یک نور قوی برای روشن کردن صورت مدل داشته باشیم که مانع از سیلوئت شدن مدل شد.

پرتره در شب و نور کم

speedlight

speedlight

شما چه یک عکاس مبتدی باشید که تازه دارید با قابلیت‌های دوربین عکاسی آشنا می‌شود، و چه یک حرفه ای که فقط قصد مرور دانسته های خود را دارد، به شما توصیه می‌کنیم که فیلم «مبانی عکاسی در شب و نور کم» را تماشا کنید.

مطالعه بیشتر:        [irp posts=”2393″ name=”تکنیک‌های عکاسی پرتره در نور شدید”]

منبع: https://www.digitalcameraworld.com/tutorials/this-month-at-nikon-school-low-light-portraits

هادی آذری

نوشته‌های مرتبط

قوانین ارسال دیدگاه

  • دیدگاه های فینگلیش و نامرتبط به مطلب تایید نخواهند شد. لطفاً از درج دیدگاه های تکراری پرهیز نمایید.
دیدگاه‌ها

*
*

پشتیبانی