سه تکنیک نورپردازی استودیویی پیشرفته

سه تکنیک نورپردازی استودیویی پیشرفته

سه تکنیک نورپردازی استودیویی پیشرفته ، آیا دوست دارید به عکس‌های پرتره خود جلوه و حال و هوایی متفاوت ببخشید؟ در این مقاله به بررسی و آموزش سه تکنیک نورپردازی استودیویی پیشرفته‌ می‌پردازیم که از ترکیب ساده دو نور ایجاد می شوند؛ این تکنیک‌ها به شما به عنوان یک عکاس پرتره انعطاف‌پذیری بی‌نظیری می‌بخشند. اگر می‌خواهید پرتره‌هایی که می‌گیرید، حرفه‌ای‌تر به نظر برسند یا قصد دارید کسب و کار عکاسی خود را گسترش دهید، باید زیر و بم این تکنیک های نورپردازی را یاد بگیرید.

بیشتر بدانبد:     [irp posts=”386″ name=”۶ الگوی نورپردازی کلاسیک پرتره”]

ممکن است نورپردازی با فلاش یا نورپردازی ساده در خانه را امتحان کرده باشید. ولی اگر واقعاً می‌خواهید کنترل نورپردازی را در دست داشته باشید و شخصیت سوژه خود را بهترین نحو ممکن نشان دهید، باید کمی بینش‌تان را وسیع کنید.

در ادامه ما سه تکنیک نورپردازی استودیویی پرکاربرد را به شما آموزش می‌دهیم که از کنار هم قرار گرفتن دو نور ایجاد می‌شوند و شما به کمک آن‌ها به راحتی می‌توانید به نور دلخواه‌تان دست پیدا کنید.

بیشتر بدانبد:            [irp posts=”4823″ name=”فلاش پرکننده در عکاسی پرتره”]

همچنین ما این سه تکنیک نورپردازی پیشرفته استودیویی را به صورت یک فایل تصویری نیز درآورده ایم که به راحتی می‌توانید آن را دانلود کرده و بر ر روی سیستم خود ذخیره کنید تا هر زمان که نیاز داشتید، ترکیب چیدمان و نحوه قرارگیری نورها را مرور کنید.

 تکنیک شماره ۱: نور مو

اغلب چیدمان های نورپردازی استودیویی فقط بر روی چهره سوژه تاکید می‌کنند. با اضافه کردن یک نور دیگر به صحنه یعنی نور مو، شما می‌توانید جلوه سه بعدی بیشتری به سوژه‌تان بدهید.

نور مو باید به دقت پشت سوژه شما و در یک طرف او قرار بگیرد، اما نباید مستقیماً به لنز بتابد. این نور را به تنهایی زمانی که بقیه نورها خاموش هستند نورسنجی کنید، شدت این نور باید از نور اصلی تان نیم استاپ کمتر باشد. از یک نور اسنوت استفاده کنید تا یک باریکه‌ی نور کوچک ولی مستقیم بر روی بافت مو ایجاد شود.

تکنیک شماره ۲: تکنیک رفلکتور سه‌وجهی

یک ابداع بسیار جالب در ابزارهای نورپردازی ساخت رفلکتورهای سه وجهی است. سه رفلکتور کوچک که در یک قالب واحد طراحی شده‌اند و می‌توان آن را روی یک پایه کوچک زیر سوژه قرار داد.  هر کدام از صفحه‌ها می‌توانند جداگانه حرکت کنند تا سایه‌هایی که در سمت راست و چپ و هم‌چنین پائین سوژه ایجاد می‌شود را از بین ببرند. در نتیجه چیزی که باقی می‌ماند یک نورپردازی درخشان است که کل سوژه را روشن می‌کند.

بیشتر بدانبد:              [irp posts=”2451″ name=”بهترین دیافراگم و فاصله کانونی در عکاسی پرتره”]

یک نور تک را کمی بالای سطح دید سوژه قرار دهید، در حالی که سر نور رو به پائین است. با این کار، یک نورپردازی بی عیب و نقص به دست می‌آورید. اگر می‌خواهید فرم و شکل بدن سوژه بهتر دیده شود، می‌توانید یک نور مو در پشت سوژه اضافه کنید.

تکنیک شماره ۳: نورپردازی پس زمینه

پس زمینه ها بیشتر مواقع در درجه دوم اهمیت قرار می‌گیرند و به ندرت در تکنیک های نورپردازی به آن‌ها توجه می‌شود، با این حال، نور دادن به پس زمینه می‌تواند به عکس شما عمق بدهد. نورها را مانند حالت قبل بچینید و یک نور دیگر پشت سر سوژه قرار دهید جوری که در کادر قرار نگیرد.

ارتفاع این نور سوم را پائین بیاورید و برای جهت دادن و متمرکز کردن نور، از یک اسنوت یا لانه زنبوری استفاده کنید. نور را به سمت پس زمینه بتابانید طوری که مرکز نور دقیقاً در وسط سر سوژه قرار بگیرد.  این نور را جداگانه نورسنجی کنید. دقت کنید که قدرت این نور باید یک استاپ بیشتر از شدت نور اصلی  باشد.

مقاله مرتبط:        [irp posts=”1208″ name=”نورپردازی پرتره،تکنیک های نور اصلی و پرکننده”]

هادی آذری

نوشته‌های مرتبط

قوانین ارسال دیدگاه

  • دیدگاه های فینگلیش و نامرتبط به مطلب تایید نخواهند شد. لطفاً از درج دیدگاه های تکراری پرهیز نمایید.
دیدگاه‌ها

*
*

پشتیبانی