عکاسی انتزاعی از سایه 

عکاسی انتزاعی از سایه 

در مقاله عکاسی انتزاعی از سایه شما می آموزید چگونه از اسباب و وسایل خانه برای خلق تصاویری هنری با سایه استفاده کنید. هر کسی می­‌تواند با استفاده از هر وسیله‌ای و در هر جایی این افکت­ ها و جلوه‌های ساده عکاسی را ایجاد کند!

بیائید اندکی خلاقیت‌مان را به کار بیاندازیم. تمام چیزهایی که برای این پروژه نیاز دارید شامل : یک چراغ، یک دیوار بدون طرح و رنگ و یک بطری است. با استفاده خلاقانه از سایه­‌ها در ترکیب­ بندی تان، می­‌توانید به عکس‌های‌تان از اشیاء بی­ جان، احساس و روح ببخشید.

عکاسی انتزاعی از سایه

تمهیدات اولیه

برای این پروژه، وسایل شیشه‌­ای بسیار مناسب‌­تر از هر چیز دیگری هستند، چرا که آن­ها به کمک یک نور قوی، سایه‌­های جالبی را خلق می­‌نمایند. بطری های شیشه­‌ای را روی میز قرار می­‌دهیم، درون یکی از بطری­‌ها یک گل می­‌گذاریم تا سایه­‌ای یکدست و قوی ایجاد شود، سپس با استفاده از یک لامپ، با زاویه‌ از یک طرف به صحنه نور می تابانیم.

شما هم‌چنین می­‌توانید از یک فلاش اکسترنال  (speedlite) به عنوان منبع نور استفاده کنید، البته به یک تریگر بی­سیم یا سیمی هم نیاز دارید تا بتوانید فلاش را از دوربین جدا کنید. کار دیگری که می­‌توانید انجام دهید این است که بطری­‌ها را پشت یک کاغذ یا پارچه کتانی محکم بگذارید و بعد عکس بگیرید، چون این‌طوری سایه نرم و ملایمی بر روی این سطوح ایجاد می‌شود.

مطالعه بیشتر:                [irp posts=”1472″ name=”تکنیک نور پشت (بک لایت)”]

چگونگی عکاسی انتزاعی از سایه ها

۱- چیدن صحنه

وسایل‌تان را در یک اتاق تیره و منبع نور را در یک طرف میز قرار دهید. حالا باید آنقدر زاویه­‌های مختلف را امتحان کنید تا بطر‌‌ی‌ها یک سایه قوی بر روی دیوار پشت خود، ایجاد کنند. افتادن اشکال‌­ و رنگ ­های مختلف روی هم را امتحان کنید و وسایل شفاف و تیره را با هم ترکیب نمایید.

عکاسی انتزاعی

۲- تنظیمات

دوربین را روی یک سه پایه بگذارید، با این کار قادر خواهید بود از یک ایزو (ISO) یا حساسیت پایین برای مثال ۱۰۰ یا ۲۰۰ استفاده نمایید. علاوه بر این، دست‌های‌تان برای کار با وسایل دیگر، آزاد خواهند بود. یک دیافراگم باز مثلاً f/11 را انتخاب کنید تا مطمئن شوید همه چیز واضح یا شارپ خواهد بود. اگر دوست دارید به عکس­های‌تان یک حس انتزاعی بدهید، می­‌توانید به تغییر وایت بالانس هم فکر کنید.

تنظیمات دوربین

۳- گرفتن چند عکس امتحانی

به بطری­ اکتفا نکنید. در خانه جست­و­جو کرده و وسایلی که فکر می­ کنید می توانند سیلوئت یا تصویر سایه نمای یکدست و زیبایی خلق نمایند را پیدا کنید. همه اشیاء شفاف برای این پروژه مناسب هستند. می‌­توانید از سایه های وسایل روزمره مانند: چنگال یا حلقه ازدواج عکاسی کنید.

عکاسی از سایه

بیشتر بدانید:         [irp posts=”4287″ name=”اصول عکاسی با فلاش”]

هادی آذری

نوشته‌های مرتبط

قوانین ارسال دیدگاه

  • دیدگاه های فینگلیش و نامرتبط به مطلب تایید نخواهند شد. لطفاً از درج دیدگاه های تکراری پرهیز نمایید.
دیدگاه‌ها

*
*

پشتیبانی