چگونگی برانگیختن احساسات در عکاسی

پرتره های احساسی-چگونگی برانگیختن احساسات در عکاسی

بعضی از ما عکاسی را می آموزیم تا عکس های بهتری از فرزندان مان بیاندازیم. بعضی از ما عکاسی را می آموزیم چون می خواهیم عکس های خوبی  برای کار و یا وبلاگ مان داشته باشیم. بسیاری از ما عکاسی را می آموزیم زیرا عاشق هنر هستیم و برای هنرمندان، احساسات بخشی جدایی ناپذیر از عکاسی است. در این نوشته قصد داریم چگونگی برانگیختن احساسات در عکاسی را به شما بیاموزیم.

انتقال احساسات در عکاسی

برای به تصویر درآوردن احساسات، نیازی نیست حتما به یک عکاس کاملا خبره و سرشناس بدل شوید. به زبان ساده تر، برانگیختن احساسات یعنی این که عکس های شما چیزی برای گفتن داشته باشند. عکس ممکن است در مورد خنده، حرکت، غم، و یا تفکر باشد. عکس می تواند حس و حال را ثبت کند، و یا بیننده خود را به فکر فرو برد. عکس هایی که به سادگی ما را تحت تاثیر قرار می دهند، یک احساس را به تصویر می کشند. در ادامه می کوشم به این پرسش پاسخ دهم که چگونه در عکس های خود این احساس را بوجود آوریم؟

[irp posts=”407″ name=”هفت نکته درباره‌ پرتره‌ سیاه و سفید”]

به احساسی که می خواهید انتقال دهید بیاندیشید

چگونگی برانگیختن احساسات در عکاسی

این مادر احساس می کند که باید دخترش را قوی و مستقل تربیت کند. با نشان دادن راه رفتن محکم و استوار این دو نفر، به نوعی احساس قدرت و استقلال می کنید.

بخش بزرگی از کار عکاسی، عکاسی از خانواده ها و اغلب اوقات چندین نسل در کنار یکدیگراست که یک موقعیت عالی برای برانگیختن احساسات است. شما می توانید همه معیارهای عکاسی در استودیو یا در ساحل یا هر مکان دیگری را به کار گیرید اما دقت کنید هدف شما فراتر از گرفتن چند فریم عکس ساده است! درباره فریمی بیاندیشید که زنان خانواده را قدرتمند جلوه دهد. چگونه می توانید روابط محبت آمیز و صمیمی این زنان را نسبت به یکدیگر نشان دهید؟ زبان بدن، لباس، و یا حتی محیط می تواند در انتقال پیام به شما کمک کند.

درباره یک مادر و کودک کوچکش فکر کنید. سعی کنید عشق تمام عیار او به فرزندش را نشان دهید. چگونه می توان این احساسات را به نمایش درآورید؟ من اغلب یک زن را در لباسی گشاد با موهایی که چون آبشار در پشت سرش ریخته اند تصور می کنم. او دست دختر کوچکش را گرفته و راهنمای او به سمت آینده است. آیا می توانید این صحنه را مجسم کنید؟ این توصیفات احساسات را برمی انگیزد. تصور کنید عکس این موضوع  چه تاثیر شگرفی دارد؟

احساسات خود را در نظر بگیرید

چگونگی برانگیختن احساسات در عکاسی

این دختر نوجوان دارد خودش را به عنوان یک زن می شناسد و با تغییرات زندگیش کنار می آید. نگاه خیره او نشان می دهد که عمیقا در حال تفکر است.

 شاید شما تنها می خواهید نظرات خود را بیان کنید. من دوست دارم احساساتم را از طریق سلف پرتره بیان کنم. برانگیختن احساسات با استفاده از تجارب شخصی راهی فوق العاده برایآموختن این فرایند است. اخیرا تصمیم گرفتم برای مراقبت از پوست، بدون آرایش از خودم عکاسی کنم. من این کار را به عنوان پاسخ به افرادی انجام دادم که سادگی را زشت و موجب بروز نقص ها می دانند. اغلب به نظر می رسد بسیار ساده و دارای مشکلات پوستی ام، اما درست مثل هر زن دیگری هستم. من این حس را در قالب یک عکس ارایه کردم. شما نیز احساسات تان را به تصویر درآورید.

پرتره

درباره مسئله ای که با آن کنار آمده اید بیاندیشید. ممکن است بیماری یا مرگ یکی از عزیزان تان، یک مسئله اجتماعی، و یا حتی فقط لذات زندگی باشد. چگونه می توانید آن را به یک پروژه عکاسی تبدیل کنید؟ هم چنین می توانید احساسات مشتریان یا دوستان تان را به عکس تبدیل کنید. تصور کنید با مشتری خود صحبت می کنید و او می گوید که اخیرا با یک مسئله خانوادگی دست به گریبان بوده است. شما می توانید به گونه ای از او عکاسی کنید تا احساساتش را در عکس بیان کند.

عکاسی از مناظر، خیابان و اشیا بی جان

عکاسی از مناظر، خیابان و اشیا بی جان

عکاسی خیابانی راهی بسیار خوب برای ثبت احساسات است. شما می توانید از طریق عکس ها هر داستانی را که می خواهید تعریف کنید. این زوج تنها که در کوچه قدیمی سنت خوان نشسته اند، می توانند بیانگر هرگونه معنی مورد نظر عکاس باشند.

استفاده از پدیده‌های جوی و طبیعی

چگونگی برانگیختن احساسات در عکاسی روش های مختلفی دارد. به عنوان مثال، شما می توانید از طریق مناظر و اشیا اطراف خود نیز احساسی خاص را برانگیزید. من شغل عکاسی را با عکاسی از بندرگاه، برف، و کوه های آلاسکا شروع کردم. در این گونه عکس ها احساسات را با تنظیم زمان عکاسی و شرایط عکسبرداری نشان می دهیم.

مه یک پدیده طبیعی دوست داشتنی است که ناگهان احساسی خاص را خلق می کند. اگر پیش بینی تان می گوید که هوا مه آلود خواهد شد، دوربین تان را آماده کنید تا چند عکس خارق العاده ثبت کنید.

اگر به شدت احساس غمگینی و کسالت می کنید، منتظر یک روز بارانی باشید. هم زمان با بارش قطرات باران خارج شوید و عکاسی کنید. اگر علاقه ای به عکاسی در محیط باز با شرایط گوناگون آب و هوایی را ندارید؛ از پنجره خیس برای خلق یک عکس استفاده کنید. این کار را به شیوه خودتان انجام دهید تا عکس تان با دیگر پنجره های باران خورده متفاوت باشد.

با افزودن یک کتاب، یک شی مورد علاقه یا هر چیزی که معنی خاصی برای تان دارد می توانید عکس های خود از یک روز بارانی را متمایز و منحصر بفرد کنید. برای به تصویر درآوردن احساسات تان از هر چیزی که به شما کمک می کند، استفاده کنید.

عکاسی سیاه و سفید

احساسات در پرتره خیابانی

عکاسی خیابانی برای بیان احساسات عالی است. شما باید افراد را در حالت طبیعی خود و در حال انجام کارهای طبیعی شان ثبت کنید. کار شما این است که عکس ها را برای انتقال احساس مورد نظر کادربندی کنید.

اگر تمایل دارید که عشق را به تصویر درآورید، به دنبال یک زوج عاشق بگردید و در حالیکه از پیاده رو عبور می کنند از ایشان عکاسی کنید. از هر آنچه در اطراف می بینید برای انتقال احساس خود به عکس بهره بگیرید.

 برانگیختن احساسات برای عکاس و بیننده یک عامل ذهنی است. مخاطبان ممکن است آنچه که در ثبت عکس برای تان اهمیت داشته را کاملا درک نکنند اما تا حدودی متوجه آن می شوند. بارها پیش آمده که عاشق یک اثر هنری یا عکس شده اید و دلیل آن را نمی دانید. این همان برانگیختن احساسات است. از آن لذت ببرید، و تا جایی که می توانید این کار را تمرین کنید زیرا که به قول آن مثل معروف «کار نیکو کردن از پر کردن است».

[irp posts=”441″ name=”کارگاه ایده پردازی در عکاسی مستند”]

ترجمه: محدثه وحیدی مهر

منبع: DPS

کاتوزی

نوشته‌های مرتبط

قوانین ارسال دیدگاه

  • دیدگاه های فینگلیش و نامرتبط به مطلب تایید نخواهند شد. لطفاً از درج دیدگاه های تکراری پرهیز نمایید.
دیدگاه‌ها

*
*

پشتیبانی