عکاسی تبلیغاتی با خیمه نور

عکاسی تبلیغاتی با خیمه نور

گرفتن یک عکس فوق العاده از محصولی که می‌خواهید در یک فروشگاه اینترنتی یا جای دیگر بفروشید، آنقدرها هم که فکر می کنید، کار ساده ای نیست. در عکاسی از محصولات و کالاها، نورپردازی صحیح نقش مهمی ایفا می‌کند و یک ابزار مناسب برای این کار، خیمه نور است که باعث ایجاد نوری نرم و یکدست می‌گردد. ما در این مقاله آموزشی عکاسی تبلیغاتی با خیمه نور، نکاتی کلیدی در خصوص عکاسی تبلیغاتی با خیمه نور را با شما آموزش می دهیم.

مطالعه بیشتر:      [irp posts=”4662″ name=”عکاسی تبلیغاتی از جواهرات”]

لزومی ندارد هر عکسی که می‌گیرید زیبا یا طبیعی باشد. بسیاری از عکس‌های گرفته شده توسط شما صرفاً یک سری شات و نمای آرشیوی هستند. نمونه بسیار خوب آن هم عکس‌های وسایلی است که می‌خواهید به صورت آنلاین در سایت‌های مثل دیوار و یا در وبسایت خودتان بفروشید.

با اینکه به نظر می رسد عکاسی از محصول با این روش بسیار آسان است، اما انجام دادن درست آن، از آنچه که فکر می‌کنید دشوارتره. به همین دلیل، عکاسان حرفه‌ای به خاطر گرفتن عکس‌های با کیفیت از محصولات، درآمد خوبی به دست می‌آورند.

و سرانجام، گرفتن یک عکس خوب تبلیغاتی به شما کمک می‌کند محصولات دست‌ساز و یا وسایل بلا‌ استفاده‌ خودتان را راحت‌تر بفروشید.

 عکاسی تبلیغاتی با خیمه نور

تاثیر خیمه نور بر نورپردازی

نکته مهمی که در رابطه با عکاسی از محصول وجود دارد این است که جزئیات باید به صورت هر چه دقیق‌تر نمایش داده شوند، یعنی به حداقل رساندن نورهای خیلی شدید یا سایه‌های مزاحمی که در قاب تصویر وجود دارد. بنابراین نورپردازی باید نرم و یکنواخت باشد.

راه‌های بسیار زیادی برای رسیدن به این نوع نورپردازی وجود دارد، اما راحت‌ترین آنها استفاده از خیمه نور است. خیمه نور از مواد سفید و شفاف ساخته می‌شود و طرز کار آن بدین صورت است که منابع نوری بیرون خیمه و محصول یا کالا در داخل خیمه نور قرار می‌گیرند؛ نور با عبور از جداره سفید و شفاف خیمه نور، به صورتی یکدست کل شئی را روشن می‌کند.

به عبارت دیگر، نورپردازی با خیمه نور ، شبیه نور یکنواختی است که در یک روز ابری ایجاد می‌شود.

خیمه‌ نور را می‌توان از فروشگاه‌های تجهیزات عکاسی خریداری کرد، اما با کمی جستجو در اینترنت، متوجه می‌شوید که خودتان هم می‌توانید این خیمه را بسازید.

مطالعه بیشتر:           [irp posts=”1208″ name=”نورپردازی پرتره،تکنیک های نور اصلی و پرکننده”]

بیشتر خیمه‌های نور موجود در بازار که قابل جمع شدن‌ هستند و به راحتی قابل حمل و نقل‌اند.

بهترین راه برای نورپردازی در هنگام استفاده از خیمه نور، استفاده از دو لامپ رومیزی و نور دادن به خیمه از هر دو جهت است.

یک نکته خیلی مهم درباره راه‌اندازی خیمه نور این است که بعد از اینکه خیمه را برپا کردید، می‌توانید به صورت پشت سرهم و خیلی سریع از اشیاء و کالاهای متعددی عکاسی کنید، بدون اینکه نیاز به ایجاد تغییرات زیادی در صحنه داشته باشید.

مراحل عکاسی تبلیغاتی با خیمه نور  

۱- سه پایه را فراموش نکنید

برای عکاسی تبلیغاتی با خیمه نور ، اول باید خیمه را برپا کنید و مطمئن شوید تا جای ممکن شق و رق بایستند و چین و چروک نداشته باشد. منابع نوری را طوری قرار دهید تا نور در همه جا یکنواخت و یکدست باشد. از یک سه پایه کمک بگیرید، سه پایه این امکان را می‌دهد تا از یک ایزوی پائین و دیافراگم بسته استفاده کنید، این یعنی شما دیگر لازم نیست نگران ایجاد نویز در تصویر و یا محو ثبت شدن سوژه در اثر ایجاد عمق میدان کم باشید.

عکاسی تبلیغاتی با خیمه نور 

۲- تنظیمات دوربین

بهترین کار این است که از حالت نوردهی دستی استفاده کنید و نوردهی را طوری تنظیم کنید که تقریباً یک استاپ روشن‌تر از میزان پیشنهادی دوربین باشد. زیرا در این حالت سفیدی جداره خیمه، نورسنج دوربین را دچار خطا می‌کند. در این مورد، با انتخابِ دیافراگم f/11 و ایزوی ۱۰۰، دوربین سرعت شاتری بین ۱ تا ۴ ثانیه است.

عکاسی تبلیغاتی با خیمه نور - تنظیمات دوربین

۳- تنظیم نورها

برای بررسی نوردهی هر یک از محصولات، ابتدا یک عکس امتحانی بگیرید. به دلیل وجودِ پس زمینه سفید، هیستوگرام خیلی راهگشا نخواهد بود. چون همیشه در سمت راست هیستوگرام یک قله ایجاد می‌شود، پس به سراغ گزینه Highlight Alert بروید. اگر قسمت‌هایی از پس‌زمینه چشمک بزند، مهم نیست، فقط دقت کنید که در خود سوژه، این قسمت‌های خیلی روشن وجود نداشته باشد.

نورپردازی با خیمه نور - تنظیمات دوربین

مطالعه بیشتر:        [irp posts=”2356″ name=”هیستوگرام و کاربردهای آن در عکاسی”]

۴- تنظیم وایت بالانس

ما برای گرفتن این عکس‌ها، از نورهای تنگستن استفاده کردیم، به همین خاطر وایت بالانس را بر روی حالت Incandescent قرار دادیم. با این کار، تقریباً رنگ واقعی در عکس نمایش داده می‌شود. با فرمت RAW عکاسی کنید تا بعداً بتوانید وایت بالانس را اصلاح کنید. تا حد امکان، از ورودِ نور خورشید به اتاق جلوگیری کنید تا از ایجاد سایه‌های رنگی عجیب ناشی از ترکیب نورهای مختلف جلوگیری شود.

عکاسی تبلیغاتی با خیمه نور

[irp posts=”2301″ name=”نحوه تنظیم وایت بالانس (توازن سفیدی)”]

نحوه انتخاب خیمه نور مناسب در عکاسی تبلیغاتی:

نکات گفته شده در ادامه این مقاله را دنبال کنید، چون به شما کمک می‌کند تا خیمه نوری که ویژگی های مورد نیاز عکاسی از محصول را دارد، تهیه کنید.

۱- گنبد سفید

در اینجا، ما از خیمه نور Lastolite ePhotomaker استفاده کردیم؛ این یک کیت است که در دو اندازه متفاوت به بازار عرضه می‌شود. این کیت به دلیل دارا بودن یک رفلکتور سرخود، تنها به یک لامپ احتیاج دارد.

انواع خیمه نور 

۲- خیمه نور مکعب‌ شکل

خیمه نور مکعب شکل یکی از محبوب‌ترین انواع خیمه‌های نور یا عکاسی است. این خیمه در هر چهار طرف یک پنل شفاف سفید داشته و دارای گزینه‌های مختلفی برای نورپردازی است.

خیمه نور

۳- خیمه نور به بزرگی یک اتاق

لایت باکس ها در اندازه‌های مختلفی هستند، درست مانند خیمه نورهای Lastolite Cubelites که پیشتر به شما نشان دادیم. لایت باکسی بخرید که دو برابر بزرگترین سوژه‌تان است.

عکاسی تبلیغاتی با خیمه نور 

۴- پس زمینه های رنگی

برخی از خیمه‌ها، به همراه چند پس زمینه‌ رنگی  عرضه می‌شوند، بنابراین دیگر مجبور نیستید که از تمامی کالاها و اشیاء در یک پس زمینه سفید عکاسی کنید.

خیمه نور

 ۵- میز محصول

یک راه حل خیلی خوب برای شات های محصول، استفاده از یک میز ثابت است که از اسکوپ S مانند و پلکسی‌گلاس شفاف ساخته شده است.

عکاسی تبلیغاتی با خیمه نور 

 

هادی آذری

نوشته‌های مرتبط

قوانین ارسال دیدگاه

  • دیدگاه های فینگلیش و نامرتبط به مطلب تایید نخواهند شد. لطفاً از درج دیدگاه های تکراری پرهیز نمایید.
دیدگاه‌ها

*
*

پشتیبانی